Denne ydelse er rettet mod medarbejderen, som medbringer sin familie.
- Medarbejderen mødes med Relocation Syd, og forløbet gennemgås
- Hjælp til etablering af danskundervisning
- Lokal orienteringstur gennemføres
- Hjælp til boligsøgning: Relocation Syd viser relevante boliger (leje/ejer), herunder hjælp til huslejekontrakt og ejendomskøb
- Flytning: Relocation Syd henviser til flyttefirma
- Finansielle forhold som bank, kontonummer, kreditkort, netbank etc.
- Forsikring (sundhed, husdyr, ulykke etc.)
- Oplysning om sundhedssystemet – herunder vejledning / hjælp omkring valg af læge og tandlæge
- Hjælp omkring børn, daginstitution, skole, sundhedsplejerske etc.
- Ægtefælle: hjælp til jobsøgning, og alternativt partnerprogram udarbejdes på baggrund af ægtefællens behov
- Midtvejsevaluering: “Vi vil sikre, at medarbejderen er på rette vej”
- Netværk: Relocation Syd etablerer kontakt til relevante netværk
- Social mentor for medarbejderen og ægtefælle/partner – indkøb, hjælp til kontakt til relevant netværk, sportsklubber, kulturtilbud etc.
- Op på cyklen – ud og se lokalområdets indkøbsmuligheder, natur og kultur
- Slutevaluering
- Efter forløbet: Medarbejderen vil have adgang til Relocation Syds netværk